סוגי שרתי אחסון
אז החלטנו לבנות אתר ואנחנו רוצים לקחת את האתר לחלל ולהפיק ממנו תוצאות מטורפות. אבל אז מגיע הנושא של אחסון האתר וזה הופך להיות יותר מסובך ממה שרצינו. יש כל כך הרבה חברות אחסון וכל כך הרבה חבילות אחסון. אחסון של הכל בדולר ואחסונים של מאות שקלים לחודש. איך בכלל אפשר להחליט???
בחירת חבילת האחסון המתאימה לאתר שלכם היא קריטית לביצועים ולהצלחה שלו. ישנם מספר סוגי אחסון זמינים, כל אחת מהם מציע תכונות ויתרונות שונים. הבנת סוגי האחסון השונים תעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בעת בחירת האחסון והמטרה שלנו היא לסייע לכם לעשות בחירה נכונה (-:
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
סוגים שונים של חבילות אחסון
יש הרבה סוגים שונים של חבילות אחסון אבל בפועל רובם לא רלוונטיות למרבית האנשים שצריכים לבנות אתר. הבחירה של סוג חבילת האחסון יכולה להשתנות לפי סוג האתר, לפי כמות המשתמשים שנכנסים לאתר מידי יום ולפי רמת המשאבים שהאתר צורך (עשוי להיות מושפע מהאופן שבו נבנה האתר).
כדי לתת כיוון לחבילה האחסון שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר מידע ניתן לראות מידע נוסף על מרבית חבילות האחסון הפופולריות.
אחסון שיתופי: סוג זה של אחסון המשתף את משאבי שרת עם אתרים אחרים. בגדול הרעיון כאן הוא לקחת שרת אחד ולחלק אותו לחבילות קטנות שכל משתמש יקבל כמות משאבים קטנה של השרת הגדול. מדובר על פתרון מצוין שמתאים למרבית האתרים ולבעלי העסקים, והסיבה המרכזית שזה סוג האחסון הכי פופולרי היא שהוא גם הכי זול.
החסרונות של אחסון שיתופי הם שכמות המשאבים שמקבלים ביחד עם החבילה היא יחסית נמוכה ובעיות באתרים אחרים על השרת עשויות להשפיע גם על האתר שלנו.
שרת וירטואלי פרטי (VPS): שרת VPS הוא סוג של הרחבה לאחסון שיתופי. אם באחסון שיתופי עשויים לאחסן מאות אתרים אז באחסון VPS בדרך כלל כמות האתרים המאוחסנים תהיה קטנה באופן משמעותי ובכך תהיה חלוקת משאבים טובה יותר ונוכל לאחסן אתרים שמקבלים יותר כניסות ומצריכים משאבים יותר גדולים. כאשר האחסון השיתופי לא מספיק חדש כדי לעבוד על האתר נשדרג אותו לחבילת VPS.
אחסון שרת ייעודי: עם אחסון ייעודי, יש לכם שרת פיזי שלם שמוקדש לאתר שלכם. הוא מציע שליטה, אבטחה וביצועים מרביים, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אתרים או עסקים גדולים. זאת בעצם אחת הרמות הגדולות ביותר בעת אחסון של אתרים והיא תתאים בעיקר לאתרים שמקבלים כמות ממש גדולה של כניסות.
חשוב גם לציין שבאחסון ייעודי לפעמים נושא הניהול של האחסון עשוי להיות מורכב מאחר ולא תמיד נקבל ביחד עם החבילה פאנל ניהול ובנוסף בדרך כלל העלויות של אחסונים מהסוג הזה יהיה גם יקרות יותר באופן משמעותי מהעלויות של אחסון שיתופי ואחסון VPS.
אחסון בענן: אחסון בענן משתמש במספר שרתים במקביל שמתחברים אחד לשני כדי לארח את האתר שלכם. אחסון מסוג זה ומציע מדרגיות ומאפשר לשדרג את החבילה באופן פשוט יותר ובדרך כלל הזמניות ואמינות ברמה גבוהה יותר. זוהי אפשרות גמישה המתאימה לאתרים עם תנועה משתנה ובשנים האחרונות הנושא של אחסון בענן צובר הרבה פופולריות.
פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת אחסון
לאחר שהצלחנו להבין ולהכיר את מרבית סוגי החבילות ואת מרבית סוגי שרתי האחסון בחירת חבילת אחסון המתאימה לצרכים שלנו יכולה להיות משימה מאתגרת בהתחשב בסוגי האחסון הרבים הזמינים. עם זאת, על ידי התחשבות בגורמי המפתח המודגשים במדריך זה, תוכלו לפשט את תהליך ולזהות חבילת אחסון שמתאימה לצרכים שלכם בצורה מושלמת.
מתחת אפשר לראות כמה מהגורמים שבדרך כלל תרצו לקחת בחשבון בעת בחירת חבילת האחסון.
- תקציב: הבינו את מגבלות התקציב שלכם. חבילות אחסון יקרות יותר מציעות לעתים קרובות יותר תכונות ומשאבים, אך חשוב לא לבזבז יותר מדי על שירותים שאין בהם שימוש.
- התרחבות: בחרו חבילת אחסון שיכולה להתאים בקלות לצרכים הגדלים שלכם. חשוב לוודא שככל שהאתר גודל ומקבל יותר תנועה תהיה לנו יכולת לשדרג את המשאבים בהתאמה.
- מהירות טעינה: מהירות היא גורם מכריע עבור כל אתר. בחרו בחבילת אחסון שמבטיחה זמני טעינה מהירים לשיפור חוויית המשתמש ודירוג ה-SEO.
- אבטחה: חשוב לוודא שהאחסון מאובטח כדי להגן על נתוני האתר. חפשו חבילות אחסון שמציעות מאפייני אבטחה חזקים, כולל תעודות SSL, הגנה ממתקפות DDoS וגיבויים קבועים.
- תמיכת איכותית: תמיכת לקוחות טובה יכולה להיות גלגל הצלה כאשר אתה נתקל בבעיות באתר. חפשו חברות שמציעות תמיכת לקוחות 24/7 עם ערוצי תקשורת מרובים כגון צ'אט חי, דוא"ל ותמיכה טלפונית.
על ידי התחשבות בגורמים אלה, לא רק שתבחרו חבילת אחסון אידיאלית לצרכים הנוכחיים שלכם, אלא גם כזו שיכולה להתאים ביעילות לפיתוחים עתידיים כאשר האתר גודל ומתחיל לקבל כמות כניסות גדולה יותר.
שתפו את המדריך באתרי המדיה החברתית וזכו לברכה: